loading...
تاریانا
عماد تیماس بازدید : 47 شنبه 07 مرداد 1391 نظرات (1)

قدیمی ها نان را برکت و دور ریختن آن را گناه می دانستند. هر طور که فکر کنید می بینید حیف است باقیمانده نان را دور بریزید، اما وقتی نان باقی می ماند چه باید کرد؟

 

 

۱- تزئینی برای سالاد

باقیمانده نان تست می توانید به شکل مکعب های کوچک برش بزنید، کمی روغن زیتون و پودر سیر روی آنها بریزید و در تابه تفت دهید یا در فر بگذارید. این نان های برشته برای گذاشتن روی سالاد عالی هستند.

۲- پیش غذای خوشمزه

این پیش غذا را می توانید کنار هر غذایی سرو کنید. هر وقن نان باگت اضافه آمد آن را حلقه حلقه کنید، کمی گجه فرنگی خرد کرده را با ریحان خرد شده و روغن زیتون مخلوط کنید، روی نان ها بریزید و نان ها را در فر قرار دهید.

۳- آرد سوخاری درست کنید

اگر خمیر نان باگت را درمی آورید، می توانید از آنها آرد سوخاری درست کنید. خمیرها را در سینی بچینید و صبر کنید تا کاملا خشک شوند، سپس آنها را بکوبید یا در مخلوط کن خرد کنید. می توانید کمی ادویه هم به آن بیفزایید.

منبع: نشریه سیب سبز شماره ۷۱

عماد تیماس بازدید : 74 دوشنبه 12 تیر 1391 نظرات (1)

طلاق یک تغییر اساسی در زندگی است که شخص را دچار سردرگمی میکند . ناگهان خودتان به تنهایی میبایست از پس مواردی مانند پول بچه ها شغل تغییرات و موقعیتهایی که اعضای خانواده را تحت فشار قرار میدهد بر بیایید . در اینجا توصیه هایی وجود دارد که " چگونه زندگی جدید را پس از جدایی شروع کنید ؟"  اگر مشکلاتی دارید بدانید که :

    * بعد از اتمام این زندگی ، زندگی جدیدی در انتظار شماست .

در حال حاضر به سختی می توانید باور کنید زیرا روزی این زندگی چیزی بود که شما خواستار آن بودید . شما خواهان  ایجاد و  تداوم آن بودید .

    * خودتان را فریب ندهید .

از خودتان بپرسید : آیا به راستی این زندگی را می خواهید یا به علت ترس دو دستی به آن چسبیده اید ؟ اگر فکر تنها ماندن ترسناک تر از بودن در یک زندگی از هم پاشیده است خب به ترسهایتان اجازه دهید تا تصمصیم گیرنده باشند . آیا برای از دست دادن زندگی که بود یا میبایست باشد هنوز سوگواری میکنید؟

    * روزهای زندگیتان را هدر ندهید .

اندوهگین بودن هیچ محدوده زمانی ندارد اما زندگی محدود است . شما این را متوجه بشوید یا نشوید ، زمان به سرعت سپری میشود. زمانی میرسد که شما باید حقیقت را بپذیرید و بگویید : "  من باید کاری برای زندگی ام انجام دهم بچه هایم را بزرگ کنم و کاری کنم که زندگی شاد و معناداری داشته باشم و شخصی فعال در جامعه باشم ." پس از هم اکنون قدمهای استوار بردارید و به جلو حرکت کنید .                        

    * افکار مصیبت بار را از ذهن تان دور کنید .

" زندگی من تمام شده است ." " من همه چیز را از دست دادم ." " همه چیز خیلی بد است ." افکاری هستند که تاثیرات خیلی قوی بر چگونگی احساس شما دارند . متوجه باشید که واقعا اینها درست نیستند . زندگی شما تمام نشده است فقط یک شروع جدید برای شماست . تغییر پیش فرضهای منفی در ذهن تان  به تغییر احساسات شما کمک میکند .

    * زمان خود را با افسوس هدر ندهید .

شما باید به خودتان بگویید : " اتفاقی است که افتاده !" شما نمی تواتید به گذشته برگردید و کاری انجام دهید اما می توانید کارهای زیادی را هم اکنون انجام دهید .

    * برای فرزندانتان الگو باشید .

در آینده فرزندانتان چگونه والدینی خواهند بود وقتی شما در جایی نشسته و گریه میکنید ، به نقطه ای زل می زنید و افسوس گذشته را می خورید ؟ وقتی شما جدایی را پذیرفتید زمان پیشرفت در زنگی تان است .

به خاطر فرزندانتان با همسر سابق خود رابطه جدیدی را تعیین کنید .
در رابطه سابق شما همسر وی بودید اما در حاضر یک دوست معمولی هستید بخاطر بچه هایتان .

    * با کودکانتان صحبت کنید .

طلاق ممکن است زخمهای عاطفی را برای بچه هاایجاد کند . با آنها صحبت کنید . با آنها درباره اتفاقاتی که درحال وقوع است و احساساتی که آنها نسبت به وقایع کنونی دارند صحبت کنید و به آنها اطمینان دهید همه چیز بهتر خواهد شد. اگر آنها خیلی چیزها را بدانند می توانند به شما در این مراحل کمک کنند و به این ترتیب آنها هم احساس قدرت می کنند .

    * از دیگران کمک بگیرید.

اگر از مردم کمک بخواهید خوشحال می شوند . این لطفی است در حقشان که به آنها اجازه می دهید کاری برایتان انجام دهند .یك گروه حمایت كننده از نزدیكترین دوستانتان داشته باشید كه حمایتگرعاطفی ،راهنمای همیشگی ومشوق شما در كارهایتان باشند.بدانید شما اولین نفری نیستید كه از سایرین كمك می گیرید.  

    * از امكانات و موهبت های اطراف خود استفاده كنید.

هركاری كه می توانید برای رسیدن به موفقیت انجام دهید. توانایی ها و نقاط قوت خودتان را كشف كنید و برای كمك به خود و حركت در یك مسیر جدید و مثبت روی آنها متمركز شوید.هرشخصی حقیقت وجودی دارد كه فقط خودش میداند وباور دارد . به یاد داشنه باشید كه شما نتایجی در زندگی بدست می آورید كه ابتدا باور دارید و سپس شایستگی آن را.

    * برای خودتان وقت بگذارید.

خودتان را در اولویت قرار دهید ،كمی خودخواه باشید و كاری را فقط برای خودتان انجام دهید.بهترین هدیه ای كه شما می توانید به فرزندانتان بدهید اینست كه از خودتان خوب مراقبت كنید. یك كلاس جدید را امتحان كنید، ورزش را شروع كنید و سرگرمی های فراموش شده كه سابقا انجام می دادید را دوباره شروع كنید.

    * خانه رویایی تان را بسازید.

اگر شما مجبور به تغییر منزل شدید دنیا به آخر نرسیده است. بدانید كه شما و بچه هایتان  میتوانید خاطراتی را بسازید كه آنجا خانه رویاهایتان شود.  

    * خود واقعی تان را بیابید.

شما ممكن است زمان طولانی نیمی از یك زوج بوده اید. اما شما هنوز صددرصد یك شخصیت واحد هسنید. آن شخص را دوباره كشف كنید.

    * آنچه را دوست دارید انجام دهید.

هرروز وقتی از خواب بر می خیزید چه چیزی شما را به هیجان می آورد.یك لیست از آنچه شما را به اهدافتان میرساند تهیه كنید.

    * روحیه شاد داشته باشید.

   در زندگی جدید كمی تفریح و شادی كنید. خاطرات زیبایی را     با فرزندانتان بسازید تا با اعتماد بنفس و حس احترام به خود بسوی آینده بروند.

    * درآینده از خود مراقبت كنید.

این مهم است كه همیشه به روابط خود توجه كنید و از خود بپرسید كه :"  چقدربودن در این رابطه ارزش دارد؟" اگر شما در آن رابطه كاملا خودرا فراموش می كنید پس بهای سنگینی را می پردازید.

منبع: www.drphil.com
ترجمه : لیلا فراستی
..::گروه خط بیداری از خانم لیلا فراستی تشکر می نماید::..

عماد تیماس بازدید : 48 سه شنبه 06 تیر 1391 نظرات (0)
به احتمال زیاد شما هم تا كنون عكسهای زیادی در مورد خطای دید، ملاحظه كرده اید.
مثلا این عكس رو ببینید: 
 
یكم :
اكثرا مردم می گویند تا چیزی را با همین دوچشم خود نبینیم باور نمی كنیم. همچنین می گویند شنیدن كی بود مانند دیدن. اما اینجا می خواهیم بگوییم همیشه موقعیتها ، اشیاء و مسائل آنطور هم كه دیده می شود،‌ممكن است نباشند.

دوم:
بدون توجه به مسائل انتزاعی و برداشتها و تفسیرها، همین دیدن ساده اشیاء هم می تواند تحریف شود.


سوم:
اصطلاحی به عنوان اثر هاله ای ، یا تاثیر زمینه در ادراك وجود دارد. به این مفهوم كه معمولا مسائل حاشیه ای و اطراف یك موقعیت روی آن موقعیت تاثیر می گذارد.

تصور كنید قد فردی 170 سانتیمتر است،‌ اگر او را میان بازیكنان بلند قد بسكتبالیست كه قدهایی بالای 190 سانتیمتر دارند،‌قرار دهیم و از شخص سومی بخواهیم در مورد قد این فرد اظهار نظر كند، او ممكن است بگوید قد این فرد كوتاه هست.
اما همین فرد 170 سانتیمتری اگر در جمع افراد كوتاه قد زیر 150 سانتیمتر ممكن است بلند قد به نظر برسد.

از این مسئله حتی در مسائل روانشناختی می توان بهره گرفت.

مثال:
آقایی با لباس تمییز و ست شده درب كافی شاپ را با احترام برای خانمی باز می كند، از پشت یكی از میزها یك صندلی را كمی بیرون می كشد و به آن خانم تعارف می كند، و بعد از گارسون خواهش می كند دو نوشیدنی برای آنها بیاورد. و پس از گرفتن نوشیدنی با لبخند از او تشكر می كند.
لطفا پاسخ بدهید:
1 - این آقا اجتماعی است؟
2 - این آقا تحصیل كرده است؟
3 - این آقا فرد خودساخته ای هست؟
4 - این آقا از هوش بالایی برخوردار است؟
5 - این آقا مهربان است؟
6 - این آقا خونسرد است؟
7 - این آقا مودب است؟
8 - این آقا با اخلاق است؟
و ....

آری شاید، شما هم دچار این تاثیر زمینه در ادراك شده باشید. با این توضیحات مشخص می شود كه این آقا مودبانه برخورد می كند و سایر گزینه ها باید جداگانه بررسی شود.
اما چرا همه ما تمایل داریم كه جواب همه سئوالات بالا را مثبت بدهیم؟
چون اثر یك رفتار یا یك موقعیت در اطراف آن منتشر می شود. مودب بودن این آقا روی سایر برداشتهای ما از این آقا تاثیر می گذارد.

چهارم:
اگر تمركز خود را روی یك بخش یا یك موقعیت متمرك كنیم،‌ روی یك صفت یا یك رفتار دقت كنیم، بیشتر می توانیم آن موقعیت را ارزیابی كنیم. و پس از اتمام ارزیابی،‌سراغ مسئله بعدی می رویم.
در واقع ابتدا اجزاء یك موقعیت را تك به تك مورد بررسی قرار می دهیم و در انتها آنها را در رابطه با هم جمعبندی می كنیم.

مثلا در انتخاب همسر، یه نگاه كلی به فرد نمی كنیم و عاشقش بشویم و مسئله تمام!!!!!!
باید تك تك معیارها را به صورت منفرد بررسی و ارزیابی كنیم. مسئولیت پذیری جدا، انعطاف پذیری جدا، مسائل اجتماعی جدا، مسائل مربوط به اوقات فراغت جدا، مسائل مربوط به نگاه جنسیتی جدا، مسائل مربوط به تقسیم وظایف و تصمیم گیری خانواده جدا، اعتقادات جدا، مسائل اخلاقی جدا، مسائل تحصیلی جدا و ......، بعد هم اینها را یكبار در رابطه با هم نیز ارزیابی می كنیم.

نتیجه گیری:
همانطور كه در این اشكال وقتی به صورت كلی نگاه می كنیم به خاطر تاثیر متقابل اجزاء تصویر، به اشتباه حركتی یا مسئله خاصی را درك می كنیم ، در مسائل واقعی زندگی هم ممكن است چنین اشتباهی را بكنیم.
لذا بهتر است با تمركز به جزئیات هر موقعیت یا به جزئیات رفتار دیگران ، شناخت عمیق تر و تحریف نشده ای را كسب كنیم. و بعد در مرحله بعد این جزئیات را در رابطه با هم ارزیابی كنیم.

به چشمان خود اعتماد كنید، به فكر و هوش خود اعتماد كنید،‌اما آسیب پذیری های آنرا نیز بشناسید و آنچه ممكن است موجب تحریف آن شود را بشناسید.

اگر شما بدانید عینكی با شیشه سبز به چشم زده اید، كه رنگ اشیاء را تحریف كرده و به رنگ سبز نشان می دهد،‌دیگر كاه را با خوش باوری یونجه نمی بینید.

یكی از این تحریف ها،‌تحریف عشق است.

عشق می تواند نگاه ما را به معشوق تحریف كند. احساسهای ناشی از هورمونهای جنسی گاهی تمركز ما را از تك تك خصوصیات معشوق می گرداند و كلیتی متحرك و پویا نشان می دهد. در حالیكه نگاه متمركز و عمیق به خصوصیات منفرد معشوق شاید،‌ موضوع دیگری را پیش روی ما بگذارد.
عماد تیماس بازدید : 49 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

وبـــــلاگ جدیــــد گروه خط بیداریـ

گروه خط بیداریـ سعی دارد در یک وبلاگ مستقل حقــــایــق گروه های شیطان پرست را روشن نماید

و شما بازدید کنندگان محتــــرم میتوانید با نظرات خود ما را در ارائه یک وبلاگ خوب یاری نمــــایید

و میتوانید ما را به عنوان بزرگراه شیطانی لینک کنید

آدرس:diabolic-highway.mihanblog.com

عماد تیماس بازدید : 46 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

بـــازدید کنندگان خط بیداریـ

شما میتوانید از صفحات جانبی وبلاگ استفاده کنید

ما سعی کردیم که مطالب طولانی را در صفحات خاص بگذاریم برای اینکه وبلاگ زیبایی خود را از دست ندهد و شما راحت تر مطلب مورد نظر خودتان را بیابید.

و همچنین موضوعات مختلف را طبقه بندی کردیم و هر مطلب را در آرشیو خودش قرار دادیم

با تشکر::..::مدیر وبلاگ:عماد تیماس

عماد تیماس بازدید : 49 سه شنبه 12 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

           

پژوهشگران انگلیسی اعلام کردند که به جواب سوال قدیمی که همواره توجهات انسان را به خود جلب کرده، رسیده اند که بر اساس آن می توان ثابت کرد مرغ قبل از تخم مرغ به وجود آمده است.

به گزارش مهر به نقل از راشا تودی، در تحقیقات اخیر پژوهشگران انگلیسی مشخص شد که پوست تخم مرغ حاوی عنصر “اوفوسلیدین ۱۷″ است که تنها در بدن مرغ یافت می شود.

بر این اساس، غدد داخلی مرغ این ماده را ۲۴ ساعت قبل از تخم گذاشتن ترشح می کند تا پوسته آنرا تشکیل دهد. پژوهشگران معتقدند با توجه به اینکه مرغ تنها دارنده این عنصر است شکی وجود نخواهد داشت که مرغ قبل از تخم مرغ آفریده شده و باید پرونده این سوال قدیمی در اذهان عمومی بسته شود.

این در حالی است که برخی پژوهشگران درباره قطعی بودن نتایج پژوهش اخیر در انگلیس پس از اعلام نتایج آن، ابراز تردید کرده اند!

عماد تیماس بازدید : 102 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
شادی دور نیست. . . . . . . . . . . . . .

زندگی همیشه شاد و مسرت بخش برای انسان ها نیست و بعضی مواقع بیهوده میشود تا شما افسرده یا ناراحت باشید.باید این مسئله را بدانید که این افسردگی ها باعث ایجاد انواع بیماری در انسان ها میشود.در اینجا سعی داریم تا تعدادی از راه های آسان برای فرار از این افسردگی به شما معرفی کنیم.

 
1_فیلم کمدی ببینید
 
همیشه ما شنیده ایم که خنده بهترین درمان برای تمام بیماری ها است و میدانیم که افسردگی و خنده در نقاط مقابل یکدیگر قرار دارند.خنده نه تنها افسردگی را از شما دور میکند بلکه باعث تولید اندورفین در بدن شما میشود همین دلیل عوض شدن حال شما میباشد.تحقیقات نشان می دهد که خنده باعث میشود تا کالری بسوزانید و همچنین سلامت قلب شما را نیز تضمین میکند، پس برای داشتن زندگی ای سالم و شاد چند فیلم کمدی بخرید و به تماشای آن ها بپردازید.
2_غذای سالم بخورید
 
 اگر همیشه حالت ظاهری شما یا به طور کلی رفتار شما مانند افراد افسرده است و خود نیز آن چنان که باید سرحال نیستید، باید بدانید که این مشکلات ممکن است از نحوه غذا خوردن شما باشد.تحقیقات نشان می دهد که افرادی که از کمبود امگا-سه رنج میبرند بیشتر در خطر افسرده شدن هستن.همچنین این تحقیقات نشان میدهد که مصرف ویتامین B میتواند برای درمان افسردگی مفید باشد.
3_از خانه خارج شوید
 
 مطالعات نشان میدهد که کمبود ویتامین D نیز میتوان  یکی از عوامل افسردگی باشد.شما میتوانید این ویتامین را از طریق غذا بدست آورید اما همه ما میدانیم که بهترین منبع این ویتامین نور خورشید است. با قدم زدن در خارج از خانه به مدت 10 یا 15 دقیقه روزانه میتوانید از این منبع سرشار بهرمند شوید.
4_ورزش کنید
 
 ورزش یکی از مهمترین روش های افزایش انرژی ی باشد.حتما اگر احساس افسردگی می کنید به باشگاه بروید و ثبت نام کنید زیرا ورزش نه تنها باعث افزایش انرژی میشود بلکه باعث ایجاد اندورفین ها میشود که همانطور که گفتیم خود دلیلی برای شاد شدن هستن و شما را از حال و هوای افسردگی خارج میکنند.
5_ریسک کنید
 
 منظور ما از ریسک کردن این نیست که شما خود را در موقعیت های خطرناک قراردهید بلکه منظور ما انجام کارهایی است که در گذشته از ان پرهیز داشته اید. برای مثال اگر شما از رفتن به کوه میترسیدید حالا برای دور کردن این ترس از خودتان به کوه بروید و سعی کنید تا حد ممکن بالا بروید.این کار هم باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود و همچنین حال و هوای شما را عوض میکند.
6_تقاضای کمک کنید
 
 اگر شما احساس خوبی نسبت به خود ندارید یا مسائل مختلفی ذهن شما را درگیر کرده اندف حتما از دوستان یا اشنایان خود تقاضای کمک کنید. از آن ها بخواهید تا به حرف های شما گوش بدهند و همین امر باعث میشود تا احساس بهتری پیدا بکنید.اگر خود را یک فرد افسرده میدانید حتما به پزشک مراجعه کنید و این را بدانید که کمک گرفتن از افراد متخصص یا دوستان اصلا باعث سرافکندگی شما نخواد شد.
7_برنامه ریزی کنید
 
روزانه سعی کنید تا کارهایی که باعث شادی شما میشوند را انجام دهید و همین کارها را به یک لیست تبدیل کنید.برای مثال شما با گوش دادن به موسیقی مورد علاقتان بسیار شاد میشوید پس حتما سعی کنید در طول روز حداقل یک بار به آن گوش دهید این امر باعث میشود تا شادی های خود را تکرار کنید و از افسردگی به طور ناخودآگاه جلوگیری کنید.
 
8_کمک کنید
 
 بعضی مواقع میتوان با انجام کارهایی نه برای خود بلکه برای دیگران احساس شعف و خوشحالی کرد.شما میتوانی به یک نیازمند کمک کنید یا اگر مقداری پول دارید میتوانید آن را به یک موسسه خیریه بدهید این باعث می شود تا به احساس خوبی دست پیدا کنید. حتی فکر کردن به کمک به دیگران میتواند به شما احساس قشنگی را القا کند.
گرداورنده(wake-hand)
بهار91
عماد تیماس بازدید : 47 سه شنبه 05 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

کتاب مقدس...

تفنگ های پر برای شلیک به مغزهای پر ساخته شده اند!!!

و مغزهای خالی...

برای پر کردن این تفنگ ها!

از کسی که کتابخانه دارد و کتابهای زیادی میخواند نباید هراسید اما از کسی باید ترسید که تنها یک کتاب دارد،هرگز آن را نخوانده و مقدس میپندارد

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما طرفدار کدام موضوع از این وبلاگ هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 75
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 147
  • بازدید ماه : 84
  • بازدید سال : 813
  • بازدید کلی : 8,563